Google
 
Web discover-jp.blogspot.com

Thursday, April 20, 2006

Snake doesn’t need Foot?

There are many interesting idioms in Japanese. One of them I like is “Dasoku (蛇足)”. 蛇 means snake, and 足 means foot in English. Dasoku is generally translated into English as “superfluous” or “unnecessary addition” when you look up a dictionary. Dasoku might have similar nuance with this expression; “The fifth wheel of the coach”.

Dasoku was produced at old Chinese history. You can find the story about Dasoku from the old book, “Sengokusaku”.



The story is like this.
“There was a competition which competes how fast people finish painting a picture of snake. A man finished painting really fast, and he added foot to the snake.”

Ancestors of snakes seemed to have foot, but snakes don’t need foot. It is Dasoku!

2 comments:

ひろぽん said...

MAYUさん、お久しぶりです。バンクーバーのひろぽんです。覚えてらっしゃいますか?蛇足の話しを読んで日本を感じました。それにMAYUさんはバンフにもいらしたんですか?私は少しバンフのツアーガイドをしていました。写真をみて懐かしかったです。また私のブログにも遊びに来てくださいね。

kayanon said...

ひろぽんさん>
お久しぶりです!もちろん覚えてますよ~!

バンからのロッキーツアーに参加した際、バンフにも立ち寄りました。夏に行ったので、4日間とも晴天で、いい写真がたくさん撮れました。ガイドしてたんですか?もしかしたら、バンですれ違ってたかもしれませんね 笑。